Wskazania do leczenia ortodontycznego to nauka czy fantazja czyli dlaczego, kiedy, u kogo i jak TO robimy w UJ?
Prof. dr hab. n. med. Bartłomiej W. Loster
Miejsce: Pawilon 15, Sala 1.F
Data: 11.09.2015, Piątek
Godziny: 10:00 - 10:45
Rodzaj zajęć: Wykład
Punkty edukacyjne: 6.0000000000
Koszt: Wykład odbywa się w ramach drugiego dnia Konferencji - koszt uczestnictwa w całym dniu wynosi 450,00 zł
W świecie owładniętym administracyjnymi procedurami oraz medycznymi klasyfikacjami, stworzonymi na potrzeby zorganizowanych płatników, zbyt często prawdziwych problemów medycznych żadna punktacja nie zauważa. Sztucznie wyznaczona granica dwunastego roku życia stanowi niezrozumiałą barierę, która może stanowić podstawę do wywierania presji rozpoczynania leczenia w nieodpowiednim okresie. Zatroskanym Rodzicom trudno jest wytłumaczyć, że to co zarządził urzędnik medyczny nie ma nic wspólnego z możliwością udzielenia prawdziwej pomocy jego dziecku. Trudno jest też wyjaśnić i to, że szeroko promowane hasło bezpłatnego leczenia ortodontycznego jest fikcją, która sprowadza się do bardzo ograniczonych możliwości oddziaływania interceptywnego. Skutecznie można je zastosować tylko w wybranych przypadkach jako pierwszą fazę leczenia, która nie jest w stanie rozwiązać problemów naszych pacjentów. Chcielibyśmy, aby – w ramach systemowej, publicznej opieki zdrowotnej - u każdego dziecka obowiązkowo było przeprowadzone specjalistyczne badanie ortodontyczne z określeniem wskazań do koniecznej pomocy ortodontycznej. Wielu z nich możemy uratować przed nieodwracalnymi następstwami zaburzonego rozwoju. Do tego jednak potrzebna jest zmiana sposobu myślenia. Potrzebne są narzędzia, których nie możemy stosować. Konieczna jest zmiana systemu. Konieczna jest zmiana nas samych. Oby tylko nie musiały na nią czekać kolejne pokolenia.