- Chcielibyśmy, aby wszyscy uczestnicy branży, myśląc o CEDE mieli przekonanie, że to wydarzenie inne niż wszystkie. Nie mamy nic naprzeciwko tradycji i przyzwyczajeniom, ale w dzisiejszych czasach trzeba się wyróżniać - podkreślają organizatorzy Środkowoeuropejskiej Wystawy Produktów Stomatologicznych CEDE 2020 (Poznań, MTP, 24-26 września).
CEDE uruchomiło kolejną odsłonę strony internetowej. Na tym etapie przygotowań komunikacja nie jest oczywiście pełna, pomimo to należy zadać kluczowe pytanie: czym edycja 2020 będzie różnić się od poprzednich?
Konsekwentnie tworzymy wydarzenie, które jest czymś więcej niż tylko wystawą. Co to znaczy? W dużym uproszczeniu, rozszerzamy wystawę produktów stomatologicznych o szereg projektów, które z jednej strony pozwalają na niestandardową promocję producentom lub dystrybutorom, a z drugiej skuteczniej angażują uczestników. Nie jest tajemnicą, że w czasach dobrze rozwiniętej sprzedaży bezpośredniej, show room’ów zlokalizowanych w dużych miastach, zakupów realizowanych na telefon, coraz trudniej zachęcić lekarza do opuszczenia gabinetu. My tworzymy wiele ciekawych projektów, każdy może znaleźć coś dla siebie, nawet jeżeli nie przyjeżdża tylko na zakupy, lub nie tylko po wiedzę. W 2020 roku znów postaramy się zaskoczyć branżę. Wśród nowości, które możemy zakomunikować już teraz są: rezygnacja z pawilonu 15, co oznacza kumulację uczestników w tzw. czteropaku MTP, powrót warsztatów organizowanych przez firmy czy SCENA CEDE, która będzie projektem unikalnym w skali światowej. Możemy także zapowiedzieć zupełną rewolucję programu edukacyjnego: tylko dwie równoległe sesje przeprowadzone w zaskakujący, nietradycyjny sposób i głośne nazwiska, to jego fundamenty.
Bardzo chcielibyśmy, aby wszyscy uczestnicy branży, myśląc o CEDE mieli przekonanie, że to wydarzenie inne niż inne wystawy. Będziemy wdzięczni za uważne zapoznanie się ze szczegółami projektu, w momencie gdy ogłosimy go już w całości. Tradycje i przyzwyczajenia są dobre, ale w dzisiejszych czasach trzeba się wyróżniać. A na CEDE warto być.
Na który z projektów CEDE warto zwrócić szczególną uwagę?
Nie mamy wątpliwości, że hitem może być SCENA CEDE, która będzie zlokalizowana w sercu pasażu. To projekt inspirowany trzema innymi m.in. globalną marką konferencji TED Talks, Straumann Arena of Confidence (projekt znany bywalcom IDS w Kolonii) oraz legendarną ARENĄ CEDE. Na jednej scenie wystąpią najlepsi mówcy ze świata stomatologii, psychologii, kultury czy sportu. Przekonamy się, kto trzymając mikrofon w dłoni zaledwie 20 minut, zapadnie w pamięć uczestników na długi czas. Sprawdzimy, kto nie obawia się trudnych pytań (STUDIO CEDE), zaprezentujemy branżowe nowości produktowe i pokażemy interesujące case study w czasie rzeczywistym. Uczestnicy CEDE będą to mogli zobaczyć zupełnie za darmo.
Jakich zmian powinni oczekiwać wystawcy?
Pomimo, że właściwie wszystko wokół drożeje, opłaty na CEDE pozostają na tym samym poziomie co w ubiegłym roku, a w wielu przypadkach nawet je obniżamy. Będzie to efekt zupełnie nowego systemu rabatowego, który przedstawiamy podczas spotkań z zainteresowanymi. Wystawcy powinni być również zadowoleni z transparentnego systemu korzyści przysługującego proporcjonalnie od zamówionej powierzchni. W najbliższym czasie będziemy to wyraźnie artykułować, co będzie kolejnym dowodem na to, że CEDE to nie tylko wystawa. Zresztą, wielu wystawców samych zmienia filozofię do uczestnictwa w tego typu projektach. Dla wielu bardziej liczy się możliwość udziału w części edukacyjnej niż bezpośredni handel. Niektórzy, co doskonale wiemy, zmienili formułę stoisk ze sprzedażowych na prezentacyjną. Inni zgłaszają chęć realizowania projektów w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. Wszystkim będziemy starali się pomóc. CEDE 2020 będzie towarzyszyć hasło „Zaprojektuj własne CEDE”. Po indywidualnych spotkaniach wszystko stanie się jasne.
Nie jest tajemnicą, że wielu wystawców ucieszyłoby się z wyprowadzki CEDE z Poznania. Czy Organizatorów nie kusi zmiana lokalizacji projektu?
Może trudno w to uwierzyć, ale nie jest łatwo przenieść, ot tak, imprezę z prawie 30 letnim stażem do innego miasta. Lata temu opuściliśmy Łódź, ponieważ warunki jakie zapewniało miasto do organizacji rozwijającego się projektu, były zbyt skromne. Mówiąc wprost, nie mieściliśmy się w naszym rodzinnym mieście, nie było obiektu, który pozwoliłby na organizację wystawy z częścią edukacyjną na światowym poziomie. Wybraliśmy Międzynarodowe Targi Poznańskie, które wtedy były największym i najlepszym centrum wystawienniczym w kraju. 10 lat później…nie zmieniło się prawie nic. Chętnie wrócilibyśmy do Łodzi, ale miasto nadal nie posiada obiektu spełniającego naszych warunków. Trzeźwo patrzymy na tęsknotę za Łodzią, ale zdajemy sobie sprawę, że dobre wspomnienia nierozerwalnie wiążą się z zupełnie innymi czasami dla branży, a także z młodością wielu uczestników CEDE. Nie mamy również pewności, że wszyscy zadowoleni byliby z przeprowadzki do Kielc, Katowic czy Warszawy. CEDE 2020 odbędzie się w Poznaniu, ale pozostajemy otwarci na sugestie i oczekiwania branży. Z drugiej strony nie wolno zapominać o wielu miłośnikach CEDE, którzy do Poznania przyjeżdżają regularnie z północnej i zachodniej Polski. Wielu z nich nie wyobraża sobie roku bez CEDE. Sam Poznań wie, że musi być coraz bardziej konkurencyjny dla organizatorów i uczestników. Cieszymy się, że rośnie oferta hotelowa miasta. Większy wybór zawsze oznacza niższe ceny.